Для колег

Підготовка до уроку
Поради досвідчених колег
1.     Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в кабінеті.
2.     Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
3.     Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте в систему взаємоперевірку.
4.     Поясніть учням мету, завдання уроку. Запропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
5.     Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся виділити головні проблеми.
6.     Не спішіть виправляти помилки учня, краще, якщо їх виправлять одногрупники.
7.     Намагайтеся організовувати самостійну роботу учнів на уроці – пропонуйте учням більше писати, розв’язувати приклади, виконувати вправи.
8.     На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
9.     Під час використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
10.                       Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
11.                       Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвиваючого навчання.
12.                       Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність, культуру поведінки, дисциплінованість.
13.                       Домашнє завдання потрібно давати з поясненнями, до дзвінка. Не затримуйте учнів після дзвінка.
14.                       Пам’ятайте, кожний урок не повинен бути схожим на попередній.

 
Рекомендації щодо підготовки до уроку

1.                Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
2.                Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.
3.                Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання: «Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведенні?» Сформулюй мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).
4.                Уяви колектив групи, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху досягнення мети.
5.                Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу та для учнів.
6.                Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на уроці.
7.                Продумай структуру уроку та зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
8.                Підготуй навчальні посібники, не забудь підготувати та перевірити справність ТЗН, комп’ютерної техніки.
9.                Повтори подумки або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди та зафіксуй запасні варіанти.
10.           Запитай себе: «Ти готовий до уроку?»




Професійне становлення та зростання молодого педагога

Професійне становлення та зростання молодого педагога можна умовно поділити на три етапи адаптації:

Перший етап — ознайомлення з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами навчально-виховного закладу.

Другий етап — процес подолання труднощів у навчальній діяльності і початок формування майстерності.

Третій етап — етап високої адаптованості, яка склалася як результат ефективної діяльності вчителя на попередньому етапі. Молодий педагог характеризується високим рівнем самостійності, творчим підходом до навчальної діяльності.

На всіх трьох етапах молодий учитель педагог відчуває протиріччя між зростаючими вимогами до професійної майстерності педагогів та недостатнім рівнем власної кваліфікації. Тому вчитель-початківець потребує особливої уваги з боку адміністрації, педагогічного колективу, методичної служби.





Устинівська ЗШ І-ІІІ ступенів




Урок української мови


8 клас




Тема: стилістика
простого речення.
Односкладні речення



Підготувала і провела вчитель
української мови  та літератури
Стець О.Л.











Устинівка – 2016 рік

     Тема уроку
Стилістика простого речення.
Односкладні речення.


     Навчальна мета:
узагальнити і систематизувати
матеріал про просте речення,
типи односкладного речення та
способи вираження головного члена в них.

     Розвивальна мета:
розвивати вміння алгоритмізувати
відповіді на запитання,
готуватися до ЗНО.

     Виховна мета:
сприяти вихованню в учнів гордості
за свою рідну мову, любові та пошани
до неї, особистої причетності до її
збереження і збагачення словникового
запасу.

     Тип уроку:
узагальнення та вивчення нового
навчального матеріалу.

     Обладнання:
мультимедійна дошка, довідник
української мови, роздруковані тексти.


                                                                                        

                                                                                       Епіграф
Людина, яка не любить мови рідної
матері, якій нічого не промовляє рідне
слово, - це людина без роду й племені.
В.О.Сухомлинський

Хід уроку

Вступне слово вчителя

-         Діти, звертаюся до вас материнською мовою. Вона належить до найкоштовніших надбань кожного народу. Тому й називаємо це надбання – рідна мова. Рідна, як мати, як Україна, як усе найдорожче серцю.

-         Діти, ви уже восьмикласники, готуєтеся стати на свою життєву дорогу. Сподіваюся, що протягом усього життя рідне слово буде у ваших серцях.

Отже, подумайте, як можна продовжити думку?

             Мова -  …         (дивосвіт).
             Слово -  …        (невичерпне джерело знань).
             Українська мова -  … (інтелектуальний портрет народу).

-         Діти, не випадково, що обов’язковим тестом на зовнішнє незалежне оцінювання виноситься тест з української мови. Адже ми повинні добре володіти державною мовою.

(Пояснення епіграфа уроку).

-         Продовжуємо роботу зі словом, повторимо питання про просте речення, розглянемо приклади, виконаємо тести.
Розгортаємо зошити.
Записуємо дату.

Завдання 1.
Графічний диктант (учні записують терміни схемами,
умовними позначеннями).
1.     Буква ве.
2.     Звук  в [в].
3.     Вставне слово в середині речення
                        [ , Вс ,]
4.     Поширене речення зі знаком оклику в реченні.
                           [   Зв. О О  !  А.  ]

5.     Тире при однорідних членах речення:
                        [    О,  О,  О  -  Уз.   ]
6.     Дві крапки при однорідних членах речення:
                         [   Уз. :  О,  О,  О   ]

Завдання 2:  бесіда з учнями на повторення вивченого матеріалу.

  - Букви і звуки вивчає…   (фонетика).
  - Слово (лексему) вивчає…   (лексика).
  - Скласти асоціативний кущ:


   - Словосполучення і речення вивчає…       (синтаксис).
   - Текст вивчає…               (стилістика).
Узагальнення: повторили питання про одиниці мови і розділи мовознавства, які їх вивчають.

Завдання 3: записати речення і на мультимедійній дошці створити буктрейлер до нього.
   Мова накопичує в собі найкращі естетичні смаки й уподобання своїх носіїв.

Буктрейлер (представлення речення)
 


просте,                                                      несе добре відому
неокличне,                                                інформацію про
розповідне,                                                функції мови
поширене,
двоскладне,
повне,
неускладнене


Завдання 4: учні записують слова у транскрипції і визначають кількість букв і звуків.
1 ряд – найкращі
2 ряд – своїх
3 ряд – знання

Хвилинка відпочинку

-         Діти, у мові є досить багато цікавого. Це велика скарбничка знань, джерело пізнання. Вашій увазі пропонується такий текст.
Образливі лайливі слова, виявляється, збільшують в організмі об’єм газу імперилу, який роз’їдає наші судини, як іржа. Ось висновки вчених. У ботаніці є свій «піддослідний кролик» - рослина арабідоксис. Роль лайливої людини над насінням цієї рослини виконував генератор хвиль. Емоційність лайливих слів він підсилив у 100 разів. Негатив був рівнозначний радіаційному випромінюванню в 40 тисяч рентген. Результат експерименту – шокуючий. Майже все насіння загинуло від розриву ланцюжків ДНК. Вчені експериментально довели: руйнівна дія лайок сама по собі сильна навіть без гучності. Щоб уникнути цього, треба дбати про культуру мовлення в першу чергу.
(На мультимедійній дошці демонструється текст)
-         Діти, після прочитання тексту необхідно дібрати синонімічні й антонімічні пари фразеологізмів до висновків даного повідомлення.
(Держати язик за зубами, ні пари з уст – синоніми; розпускати язика, точити ляси – антоніми).
-         Діти, повторивши стилістику простого речення, ми почнемо розглядати тему «Односкладні речення».



Робота з таблицею (на мультимедійній дошці демонструється таблиця)

Завдання 5: записати односкладні речення і визначити їх тип.
  Рідна мова. (односкладне, називне).
Вивчаю рідну мову. (односкладне, означено – особове)
Хоч вовком вий! (односкладне, узагальнено – особове)
Навколо запахло чебрецем і м’ятою. (односкладне, безособове)
Захищаючи свою мову, нам дають право на майбутнє. (односкладне, неозначено – особове).

Робота з текстом: знайти ключове односкладне речення.
Відомо, що сформована мовна стійкість робить людину впевненою у собі. А формується вона у ранньому дитинстві. Учені стверджують, що в лоні матері дитина вже налаштована на мову предків. І треба говорити з дитиною одразу після народження, бо в неї формується акустико-артикуляційний мовний апарат. До трьох років – це дуже важливий період для малят. Розвиток мови і взагалі пізнання в малюків, як не дивно, залежить від активності кінчиків пальців. Треба, щоб дитина якомога більше працювала руками. Мова в цей період найкраще вивчається під час співу. Роль матері, батька, дідуся, бабусі в ранньому дитинстві неймовірно велика. Це перша й найважливіша школа на все життя.
   (у кожного учня на парті лежить роздрукований цей текст)

Підсумкова бесіда з учнями:
-         Діти, які найважливіші висновки ви зробили для себе на уроці?
(Мова українського громадянства є державною, єдиною;
мова – це наша гордість;
мова є природною мовою українців, яку треба шанувати;)
-         А над питаннями про типи односкладних речень ми будемо ще працювати.

Домашнє завдання: (диференційоване)

-         написати невеликий твір – роздум на тему : «О слово рідне, хто без тебе я?», використовуючи односкладні речення.
-         Скласти 5 односкладних речень про мову, використовуючи теоретичний матеріал підручника.


Підсумки уроку.


Немає коментарів:

Дописати коментар