субота, 5 червня 2021 р.
Урок української мови на тему: «Використання інтерактивних технологій під час узагальнення і систематизації вивченого матеріалу різних розділів мовознавства. Підготовка до ЗНО», проведений у 11 класі
Тема уроку:
узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
різних розділів мовознавства.
Підготовка до ЗНО
ЗОР (загально очікувані результати):
виконання тестів розгорнутого типу та на встановлення відповідності.
КОР (конкретно очікувані результати):
- навчитися ставити мету й забезпечувати її досягнення;
- обґрунтовувати своє розуміння мовних питань.
Епіграф:
Найдорожча рідна людина для нас – це матуся.
В.О.Сухомлинський
Дорогі ровесники, гості, вчителю! Я із великої шкільної родини, яка шанує рідне слово, батьків. Учімося цьому, як вчив нас відомий педагог В.О.Сухомлинський, протягом усього життя.
(Учениця звертається з такими словами до всіх присутніх на уроці).
Діти, ми є учасниками освітнього процесу, який вступив у період реформування нових ідей та цінностей. Це передбачає виховання компетентностей, тобто знань і умінь здобувачів освіти. Європарламент і Рада Європи, концепція Нової української школи визначили ключові компетентності, які стали пріоритетними:
- спілкування рідною і державною мовами;
- спілкування іноземними мовами;
- уміння навчатися впродовж життя.
Отже, завдання нам зрозумілі, приступаємо до роботи на уроці.
Записуємо дату
Сторінку робочого зошита ділимо на дві робочі зони.
У першій виконуємо всі теоретичні завдання, а в другій – записуємо ключові слова, речення, думки.
Перше завдання: записуємо слова і поставимо їх у формі кличного відмінка.
Земля – земле,
мрія – мріє,
орел – орле,
син – сину,
козак – козаче.
(Дослідницько – аналітична робота – пояснення орфограм)
Бесіда:
- Що таке звертання?
- Які є звертання?
- Місце звертання в реченні.
- Запишіть зразок поширеного звертання до своєї матусі, коли ви з нею вітаєтеся.
Доброго дня, моя рідна матінко!
Робота із текстом
Найдорожче слово
(Ці слова належать педагогу – земляку В.О.Сухомлинському. Діти, щоб більше пізнати цю людину – добротворця, будемо звертатися до його висловлювань, настанов, порад).
Завдання: читаємо текст і виписуємо ключове речення.
(Текст проектується на мультимедійній дошці)
Найдорожче нашому серцю слово – Мати. Вона вчила і вчить нас. У кожної людини стоїть вона початком життєвого шляху, початком доброти й совісті. Вона подарувала нам життя, навчила говорити, запалила у серці вічне світло пісні. З вами пов’язано все найдорожче: рідний дім, вишні в цвіту, журлива річечка, запашний луг, Батьківщина.
Створюємо буктрейлер речення:
- просте, двоскладне речення, ускладнене однорідними членами;
- є узагальнююче слово ( Ус: о, о, о, о, о.)
- чергування у І в: все, в цвіту.
Завдання: записуємо речення.
Найпрекрасніше почуття – то любов дитини до батьків.
В.О.Сухомлинський
Аналізуємо орфограми і пунктограми в реченні, які часто зустрічаються в тестах.
(Складаємо алгоритми дослідження даних питань)
- Ступені порівняння прикметників,
- тире між підметом і присудком,
- префікс пре-,
- подвоєння приголосних звуків,
- вживання знака м’якшення.
Виправити помилки: самий кращий,
найбільш дорожчий.
Виконаємо тестове завдання: встановити відповідність.
1. Складнопідрядне речення
2. Складносурядне речення
3. Просте речення із відокремленою обставиною.
Речення:
а)Я не забуду, що батьки також мають право на радість.
б)Ми стаємо дорослими, але для батьків діти залишаються дітьми завжди.
в)Батько і мати – два серця гарячих.
г)Ми, розуміючи турботу батьків, схиляємо голови перед їх мудрістю.
(1а, 2б, 3г)
Робота із таблицями.
(складні речення: сполучникові і безсполучникові).
Завдання: повторимо питання із стилістики.
- Що вивчає стилістика?
- Які є стилі?
- Якими словами зазвичай закінчуються зразки текстів епістолярного стилю?
Обіцяю бути гарною людиною.
Ваш син (донька).
- Діти, звернемо увагу на другу робочу зону в зошиті. Який текст отримався із речень, записаних вами?
(Лист до матері, подібний до листів синові В.О.Сухомлинського).
(Коротке ознайомлення із книгою В.О.Сухомлинського «Листи до сина»)
(Доброго дня, моя рідна матінко!
З вами пов’язано все найдорожче: рідний дім, вишні в цвіту, журлива річечка, запашний луг, Батьківщина.
Найпрекрасніше почуття – то любов дитини до батьків.
Я не забуду, що батьки також мають право на радість. Ми стаємо дорослими, але для батьків діти залишаються дітьми завжди.
Батько і мати – два серця гарячих. Ми, розуміючи турботу батьків, схиляємо голови перед їх мудрістю.
Обіцяю бути гарною людиною. Ваш син (донька).
Звернемо увагу на епіграф до уроку.
Він пояснений тим листом, що ми самостійно створили в процесі роботи на уроці.
Діти, пропоную вашій увазі ключове речення. Досліджуючи його, створимо частину власного висловлення: визначимо тезу, власний аргумент,зробимо висновки.
(Речення проектується на мультимедійну дошку)
В.О.Сухомлинський писав, що школа – це «духовна колиска народу», де дитина вчиться пізнавати істину, вчиться жити.
Завдання: сформулювати тезу, подібно власному висловленню, яке пропонується на ЗНО.
(На мою думку, в школі дитина вчиться пізнавати життя, правду, вчиться жити).
Наступний етап роботи над висловленням – власний аргумент.
Робота в парах, об’єднаних спільною навчальною метою – скласти власний аргумент у формі ментальної карти: визначити символи, записати речення, слова, словосполучення, вислови.
(малюнки проектуються на мультимедійній дошці)
Школа - наша друга домівка, моє майбутнє (вікно);
- дитинство, щастя, сотні чому? (сонце);
- радість пізнання, знання, відкриття (квітка);
- час, робити все вчасно (дзвінок);
- друзі, знайомства (сердечко).
Текст на мультимедійній дошці.
Я вчуся в найкращій школі на світі! Це моя друга домівка. Щодня у гарному настрої вирушаю здобувати знання і з радістю відчиняю двері в школу, де чекають мене надійні друзі, добрі й чуйні вчителі. Школа дає не тільки знання, але і вчить нас, як стати справжніми людьми.
- Діти, чи поєднані ключові слова, символи із текстом?
- Погоджуєтеся із такими думками?
- Зверніть увагу на КОР уроку. Чи виховуємо в собі такі вміння в школі?
Дякую за роботу!
Домашнє завдання: розшифрувати розлого ментальну карту, склавши власний аргумент.
Отже, діти, підсумовуємо, про що ми сьогодні говорили.
- Погоджуєтеся бути гарними людьми? – Так.
- Будете завжди пам’ятати батьків? – Так.
- Ви впевнені у своїх знаннях? – Так.
Так, так, так. Я бажаю вам, щоб у житті у вас було все тільки так.
Ви – молоді громадяни України. І саме від вас залежить майбутнє, від вашої освіченості, активної життєвої позиції.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар